piątek, 13 listopada 2009

Szybka indeksacja strony

Każdy chce, aby jego strona szybko pojawiła się w wynikach wyszukiwarek. Pojawienie się strony w wynikach nazywamy indeksacją.

Google Bot czyli specjalny robot, którego Google używa, indeksuje stronę przy pomocy linków z innej strony. Często taki proces trwa kilka dni, jednak ja znalazłem sposób, dzięki któremu możemy indeksację skrócić nawet do... 28 minut

Sprawa jest dosyć prosta. Potrzebujemy jedynie dwóch artykułów i bloga używającego CMS Wordpress, ponieważ wysyła on PingBacki (sygnały do specjalnych serwisów) które przyspieszają przybycie Google Bota.

Całość jest sztuczką, polegającą na wykorzystaniu obecności Google Bota na stronie. Najpierw publikujemy jeden artykuł, co sprawia, że Google Bot dostaje sygnał o naszej stronie. Potem wrzucamy na bloga link do strony, która ma być indeksowana i publikujemy drugi artykuł.

Ten sposób, ogólnie rzecz biorąc bardzo prosty, sprawia, że indeksacja może trwać nawet 28 minut. Taki jest mój osobisty rekord.

Zachęcam do szukania własnych sposobów w SEO, nie tylko na indeksację. Może się wydawać, że w pozycjonowaniu wszystkie szlaki są już przetarte, jednak jest to tylko złudzenie. Praktycznie cały czas możemy natrafić na jakąś nowość.

3 komentarze:

  1. Ciekawy pomysł, postaram się go przetestować. Ciekawe czy tak szybko uda mi się zaindeksować stronę jak Tobie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobry artykuł.

    http://www.atenalex.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. No zobaczymy jak będzie z moim serwisem, bo narazie GoogleBot zobaczył tylko głowną i kilka podstron, a reszta stoi w odchłani, chyba jednak wolałem Joomle

    OdpowiedzUsuń